Fotele designerskie — czyli sposób na stworzenie niebanalnej przestrzeni w salonie

Fotele designerskie — czyli sposób na stworzenie niebanalnej przestrzeni w salonie

Salon bez fotela jest jak sypialnia bez łóżka — na pierwszy rzut oka widać, że w pomieszczeniu czegoś brakuje. W aranżacjach pomieszczeń gościnnych, dziennych, w części relaksacyjno-rekreacyjnej podstawowym meblem powinny być fotele designerskie. Czym kierować się przy ich wyborze? Jak sprawić, by salon był jednocześnie funkcjonalny, ale i nowoczesny?

Jakie są rodzaje foteli designerskich?

Nowoczesne fotele designerskie to przede wszystkim oryginalne kształty i niespotykana kolorystyka obić, dzięki którym siedziska nabierają niecodziennego wyglądu i zawsze będą świetną ozdobą w salonie, czy to w mieszkaniach, domach jednorodzinnych, czy przestrzeni publicznej: na recepcjach, w hotelach bądź restauracjach.

Chcąc ułatwić klientom wybór typu foteli, jakie wprowadzą do swoich wnętrz wiele sklepów, producentów definiuje ich przeznaczenie w nazwie. Mamy zatem wypoczynkowe fotele designerskie klasyczne, nowoczesne, minimalistyczne, a także wprost odnoszące się do danej stylistyki m.in.: boho, skandynawskie, glamour, Hampton czy retro. 

Jakie powinny być idealne fotele designerskie do salonu?

Wybierając fotele designerskie do salonu warto zwrócić uwagę na ich ergonomiczny kształt, głębokość siedziska, wyprofilowanie podłokietników. Koniecznie trzeba w nich usiąść, by sprawdzić, czy są one równie wygodne, co piękne i ciekawe z wyglądu. Modne są obecnie fotele designerskie o ascetycznych kształtach, które z łatwością wkomponować można w każdy rodzaj pomieszczenia. Szczególnie cenione są modele retro — ze względu na swą niekonwencjonalną formę dają one szansę na zbudowanie własnego, indywidualnego stylu, nadając wnętrzu pazura, nietuzinkowości. Ich charakterystyczna budowa idealnie nadaje się do przełamania przestrzeni, zaakcentowania centralnego punktu aranżacji.

Nietypowe fotele designerskie świetnie nadają się do przestrzeni biurowych, poprawiając nie tylko odbiór firmy przez pracowników, ale też pozytywnie wpływając na doznania estetyczne klientów.